Προπτυχιακές Σπουδές

Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πολυτεχνείου Κρήτης

Εικαστικές Τέχνες 1

Διδακτικές Μονάδες : 3

Έτος - Εξάμηνο 1° Έτος - 1° Εξάμηνο
ΚατηγορίαΥποχρεωτικό
ΤομέαςΤομέας Ιστορίας και Θεωρίας της Αρχιτεκτονικής και των Εικαστικών Τεχνών
Προαπαιτούμενα
Είδος ΔιδασκαλίαςΕργαστήριο, Διαλέξεις θεωρίας
Διδάσκοντες:
Συντονιστής:
Δ. Ανδρεαδάκης
Δ. Ανδρεαδάκης
Γλώσσα διδασκαλίαςΕλληνική

 

Αντικείμενο Μαθήματος – Εκπαιδευτικός Στόχος:

Στόχος του μαθήματος είναι:
Η διεύρυνση της οπτικής αντίληψη του φοιτητή, έτσι ώστε να μπορεί να ανακαλύπτει νόημα σε ότι βλέπει, και να αποκτήσει την ικανότητα να μορφοποιεί τις οπτικές ιδέες του. Οι φοιτητές, μέσα από μια σειρά ασκήσεων – σπουδών, καλούνται να κοιτάξουν τον φυσικό κόσμο να δουν τον ιδιαίτερο τρόπο που κάθε επιφάνεια δέχεται και αντανακλά το φως και να επιχειρήσουν να τον αναπαραστήσουν, μέσα από την αντιπαράθεση, του φωτός και της σκιάς. Με την Γραμμή, τον Τόνο, τη Φόρμα, πρέπει να ορίσουν πάνω στην ζωγραφική τους επιφάνεια τον Χώρο, να αποδώσουν τον Όγκο την Υφή και την αίσθηση του Φωτός.

 

Περιεχόμενο μαθήματος:

Στο πρώτο και στο δεύτερο εξάμηνο η διδασκαλία του μαθήματος των εικαστικών επικεντρώνεται στο  Σχέδιο.
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η γνωριμία και η κατανόηση της εικαστικής γλώσσας, καθώς και η κατάκτηση των εικαστικών εκφραστικών μέσων.
Για την κατάκτηση των εικαστικών εκφραστικών μέσων, έχει μεγάλη σπουδαιότητα, η πρακτική εκείνη, η οποία επιτρέπει, την διαρκή άμβλυνση της όρασης, μέσα από την παρατήρηση του ορατού κόσμου, και την προσπάθεια  απεικόνισης του. Για τον λόγο αυτό, η διδασκαλία του μαθήματος των εικαστικών επικεντρώνεται στο σχέδιο από φυσικά πρότυπα.

Στην διδασκαλία του εξαμήνου συμπεριλαμβάνεται σειρά διαλέξεων με έργα που ξεκινούν από την εποχή που ο άνθρωπος σχεδίαζε στον τοίχο της σπηλιάς του ως τις μέρες μας, δίνεται η δυνατότητα να παρουσιαστούν οι δημιουργοί και τα έργα τους, έτσι ώστε o μαθητής να μάθει να διακρίνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά  των έργων κάθε εποχής, το είδος της αρμονίας που προσπάθησε να πετύχει κάθε γενιά καλλιτεχνών, το πως ερμήνευσε το χώρο, πως έπλασε τη φόρμα πως χειρίστηκε το φως, πως απέδωσε τους τόνους, πως οργάνωσε την σύνθεση κ.τ.λ.

Το μάθημα έχει εργαστηριακό χαρακτήρα και η παρουσία και συμμετοχή τον μαθητών είναι υποχρεωτική.

Η αξιολόγηση γίνεται στο τέλος κάθε εξαμήνου από την παρουσίαση του συνόλου των ασκήσεων που πραγματοποίησε ο κάθε φοιτητή.

 

Εκπαιδευτικό ΥλικόΔιαλέξεις, Ηλεκτρονική πλατφόρμα Eclass
Προτεινόμενα Συγγράμματα και βιβλιογραφία 
  1. Το χρονικό της τέχνης, Gombrich Ernst Hans, ΜΙΕΤ
  2. ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΕΠΙΤΟΜΟ, ΧιούΧόνορ - Τζων Φλέμινγκ, ΕΛΕΝΗ Γ. ΣΑΡΑΦΙΔΟΥ & ΣΙΑ ΕΕ
 
Τρόπος αξιολόγησης φοιτητού - Εξέταση

Οι φοιτητές αξιολογούνται:

Η αξιολόγηση γίνεται στο τέλος κάθε εξαμήνου από την παρουσίαση του συνόλου των ασκήσεων - σπουδών, που κάθε φοιτητής έχει πραγματοποιήσει κατά την διάρκεια του εξαμήνου.

© Πολυτεχνείο Κρήτης 2016